Přihlášené týmy

 

18
 

Anketa

Měla by se zrušit multivehicle strategie pro příští ročník?
Ano
50%
Ne
50%
Celkem hlasů: 4

Poslední komentáře

Zadání: V bezprostředním okolí sochy anděla hledejte obydlí Pytlíků.

 

Řešení: V okolí Anděla jsme nainstalovali model (resp. jen přední stěnu) domku, nebo nory, kterou obýval Tolkienův hrdina hobbit Bilbo Pytlík. Na vstupních dveřích můžete vidět runy - trpasličí písmo. (V příběhu napsal na dveře trpasličím písmem vzkaz Gandalf). Po nalezení správné převodní tabulky zjistíte, že písmo interpretujeme nejjednodušším možným způsobem a nápis zvenku na dveřích, zní: "KOD JE UVNITR". To Vás pravděpodobně donutí dveře otevřít. Uvnitř je další kód, který po přeložení lze interpretovat jako: "DAONJFBPVMTIGJUWE". Nicméně toto není správný soutěžní kód.

Než Vám prozradíme řešení, odkážeme na podobný chyták, který probíhal v Tolkienově trilogii. Když Gandalf se svými věrnými dorazil před bránu do trpasličích dolů v Morii, na dveřích bylo napsáno: "Nechť promluví přítel a vstoupí." Cílem bylo vyslovit slovo "přítel" v trpasličí řeči, tedy: "Mellon".

Přichystali jsme pro soutěžící podobný chyták. Soutěžním kódem je slovo "uvnitř" - přesně jak říká nápis na dveřích: KOD JE "UVNITR"

Soutěžní kód: UVNITR

 

Nápověda pro tento úkol přišla po třiceti minutách

Deadline: 45 minut

Poznámka: Když jsme vymýšleli tuto indicii, ukázalo se, že převod run na znaky abecedy není triviální, že existuje větší množství transpozičních tabulek, obvykle v závislosti na řeči. Vybrali jsme tedy záměrně takové runy, které mají pokud možno ve všech transpozičních tabulkách stejné kódování.

 

Na místě samotném jsme si představovali hobbití domek situovat ideálně do travnaté meze, ale museli jsme se spokojit s terénem, který místo obsahovalo. Samotná instalace proběhla v pátek a k místu jsme šli z druhé strany, tedy od Kovářova. Když jsme v neděli domek uklízeli, našli jsme krásně vyšlapanou cestičku z opačné strany, kterou byba hodnotila větou: "Chodili tu jak kačenky" :)

 

Tabulka průběžného pořadí po vyřešení úkolu 4

Pořadí Tým Čas
1 Dlouhý, Široký, Krátkozraký a ti druzí 09:13:58
2 Kozáci 09:36:12
3 Kafky 09:37:27
4 Mrkev v Radiátoru 09:51:57
5 Petřínští a spol. 09:52:43
6 MR 09:56:59
7 D-F 10:16:33
8 Viribus Unitis 10:19:47
9 Simply Never 10:49:42
10 Praha 10:52:16
11 BBB 11:32:46

Tabulka doby řešení úkolu

Pořadí Tým Doba
1 D-F 00:45:25
2 Mrkev v Radiátoru 00:45:29
3 Kozáci 00:45:40
4 BBB 00:45:53
5 MR 00:45:57
6 Petřínští a spol. 00:46:01
7 Praha 00:46:06
8 Dlouhý, Široký, Krátkozraký a ti druzí 00:46:23
9 Kafky 00:46:24
10 Simply Never 00:46:44
11 Viribus Unitis 00:47:36

Nejvtipnější a nejzajímavější soutěžní kódy, zadané pro tento úkol:

Několik týmů zadalo správný soutěžní kód: "UVNITR" na první pokus a podezírám tyto soutěžící, že domeček vůbec neotvírali.

 

  • "dnopytle"
  • "jeden tým zadal 30 různých pokusů na téma: DAONJFBPVMTIGJUWE"
  • "948501814"
  • "kam mmame dat ten pomnik? zvysuje spotrebu"
  • "jeden z týmů zadal na prvni pokus kod: "uvkitr" a poté dvacet minut zadával různé permutace dlouhého kódu.
Rubrika: 

Přihlášení

Seznam galerií