Předchozí incidie tedy vedla naše soutěžící do Astronomického ústavu v Ondřejově. Hned dole na křižovatce u parkoviště a stejně tak na druhé straně, při vstupu z ulice Manda z Ondřejova jsme nainstalovali další kód.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabulka průběžného pořadí Waypoint 4 - Ondřejov

Pořadí Tým Čas
1 Mimoni 11:20:08
2 BBB 11:26:28
3 Deziluze 11:32:13
4 Viribus Unitis 11:41:55
5 D-F 11:47:34
6 L/50 K10 12:43:47
7 L/45 K10 12:45:06
8 MR 13:17:44
9 Tvrďáci 13:32:11
10 V pasti 13:45:01
11 Room 40 13:45:08
12 Rychlé sheepy 13:45:22
13 Pluto 13:50:36
14 Kafky 13:56:29
15 Agerit 14:46:13
16 Me2di 14:46:57
17 Petřinští a spol. 14:56:03
18 Black Sheep 15:01:11
19 Mrkev v Radiátoru DNF

Tabulka doby řešení úkolu:

Pořadí Tým Doba
1 Mimoni 1:08:03
2 Deziluze 1:37:21
3 BBB 1:41:45
4 D-F 1:54:24
5 Viribus Unitis 1:58:48
6 L/50 K10 2:34:31
7 L/45 K10 2:36:57
8 MR 3:36:46
9 Tvrďáci 3:47:30
10 Kafky 3:53:44
11 Agerit 3:57:22
12 Pluto 3:57:48
13 Black Sheep 3:59:54
14 Room 40 4:00:05
15 Me2di 4:06:46
16 V pasti 4:07:20
17 Rychlé sheepy 4:12:08
18 Petřinští a spol. 4:57:25

Je nutno dodat, že tým Mimoni se chopil vedení v zásadě omylem, protože křížky na tiketu Sazky považoval za hvězdičky a proto vyrazil do Ondřejova

GPS parkoviště: 49°54'38.922"N, 14°46'58.349"E

Mapa

Soutěžní kód: I.Q:booh4ohv

 


 

Soutěžní úkol byl prozatím celkem jednoduchý, i když dal některým soutěžícím zabrat.

Indicie 1: Další waypoint hledejte v areálu Astronomického ústavu.

V astronomickém ústavu bylo třeba najít dveře, za kterými sídlil náš "šílený vědec". Nápovědou byl výše zobrazený kód, na kterém je možné poznat Randalla z pohádky Monsters Ltd. (Příšerky s.r.o.). Jak známo Randall unášel z konkrétních dveří holčičku Boo, aby ji podroboval nehumánním pokusům za účelem efektivnějšího získání dětského jekotu, který svět příšerek používal jako zdroj energie. Kladnými postavami pohádky jsme se zbytečně nazabývali, navíc dát tam Sallyho nebo Mika Wazowského by bylo příliš snadné. Originální dveře vypadají takhle:

 

My jsme se pokusili je v rámci možností zreplikovat:

 

Za těmito dveřmi se ukrýval náš figurant šílený vědec Petr. Soutěžní tým zazvonil na zvonek a Petr se zeptal: "Kdo žádá o vstup?" Tím jsme si udělali trošku legraci z loňského ročníku Viribus Unitis, kde správná odpověď na tuto otázku byla: "kajícný hříšník". Našli se soutěžící, znalí loňského VU, kteří takto skutečně odpovídali, nicméně my jenom chtěli vědět, který tým se dostavil. Tým si potom vylosoval jednu ze šesti obálek.

Záměr: Jak již všichni ví, principem úkolu bylo vytvořit falešné zdání, že obálky se losují. Ve skutečnosti si každý tým losoval z obálek připravených právě pro tento konkrétní tým. Z toho důvodu bylo nutné vědět, které týmy se blíží a proto byl kód s Randallem již dole u parkoviště. Bohužel jsme ho neumístili zcela dobře, mnozí soutěžící jej přehlédli a pak se museli vracet.

Obálka tzv. MacGyverovských píčovin obsahovala spoustu zajímavých propriet, např.: vybitá tužková baterie, vyškrtlá i nevyškrtlá zápalka, brambora, a další.

Dále balíček obsahoval také 4 vyloupané klávesy: "R", "Z", "4" a "End" a pak jeden zmačkaný obrázek ze známého filmu E.T.Mimozemšťan

Dále pak SIM kartu, a následující zadání:

Kromě toho byl na obálce následující vzkaz: Před odjezdem se zastavte na radarové louce, kde na vás čeká občerstvení a mohli byste získat minci.

GPS: 49°54'33.733"N, 14°46'53.947"E

Mapa

Pokud soutěžící získali mince, mohli k tomuto úkolu získat tyto nápovědy:

1. nápověda: Předpokládáme, že jste úspěšně dorazili na místo zadané v instrukcích.

Z věcí v obálce vás zajímá především SIM karta a řešení máte před sebou černé na bílém...

2. nápověda: 4 čísla SPZ/RZ

A jestli jste si to zablokovali, tak se vraťte pro novou.

3. nápověda: Zavolejte si pro pokračování.

Řešení Vám přineseme v dalším díle, zatím můžete bádat, kam byste vyrazili. Věnujme se ještě radarové louce, kde kromě zajímavého hardwaru ...

... a občerstvení ...

... probíhal tzv. hammer quest. Každý tým vyfasoval 10 hřebíků, které musel po hlavičku zatlouct z boku do vyschlého bukového špalku. Pokud se některý z deseti hřebíků nezdařil, dostal tým nový hřebík. Každý nový za dalších pět minut. Další těžkostí bylo, že součást doporučené výbavy bylo kladivo nebo sekyrka, takže soutěžící nemohli očekávat, že dostanou nějaký nástroj. Popasovali se s tím různým způsobem, většina použila kamen, někteří se však do auta pro kladívko nebo sekyrku vrátili.

 

 

Po úspěšném splnění úkolu, dostal tým čokoládovou minci, na jejíž druhé straně byl soutěžní kód, který znamenal zisk 1 iqc.

GPS: 49°54'30.874"N, 14°46'48.909"E

Mapa

Soutěžní kód: I.Q:haehus7x

Mince: 1 iqc

Rubrika: 

Přihlášení

Seznam galerií