Jak jsme se dověděli minule, SIM quest končil telefonátem do hlasové schránky, ze které se soutěžící dověděli soutěžní kód. Po jeho zadání samozřejmě získali ve WR další indicie:

Indicie 1: Pokud chcete v soutěži postoupit dále, využijte soubor indicie-5-2.txt.

Klikněte pro indicii, případně si dejte uložit ...

Pokud chtěl utratit mince, mohl použít následující nápovědy:

1. nápověda: Klikněte pro videosoubor

2. nápověda:

3. nápověda: WHITESPACE

Záměr: Pokud se Vám zdá, že v indicii nic nevidíte, pak je to v zásadě pravda. První nápovědu jsme volili proto, že jsme chtěli opět tématicky upozornit na poslední úkol, který bude mít jistou souvislost s filmem Kontakt a zároveň zavést soutěžící na stopu, že soubor není prázný, ačkoli to tak vypadá. Druhá nápověda ukazuje klávesnici, pochopitelně značky I.Quest, ze které jsme vyloupali všechny klávesy kromě TAB, SPACE a ENTER. Pokud máte google, měla by již tato nápověda být dostatečná. Pokud jste stále mimo, pak třetí nápověda už přímo specifikuje, co je v "prázdném" souboru za kód ...

Řešení: Po rychlém prozkoumání indicie mohli soutěžící snadno zjistit, že soubor není ve skutečnosti prázdný, ale naopak je nabytý informacemi. Znaky použité v souboru jsou tři a to TAB, SPACE a ENTER. Po bližším zagooglování lze poměrně rychle zjistit, že se jedná o esoterický programovací jazyk WHITESPACE, který pro své kódování používá výhradně tyto tzv. WHITE SPACE znaky, tedy znaky, které se v textové podobě souboru nezobrazují. Jednou z možností je zanořit se do kódu, který jste obdrželi a tam zjistíte, že white space nedělá nic jiného než že prezentuje znaky pro obrazový výstup, tyto je pak možné dohledat jako sekvenci TAB a SPACE, ze kterých zjistíte ASCII hodnotu. Mnohem jednodušší je pak vygooglovat např. "whitespace interpreter online", kterých je na webu spousta a některé nefungují správně, nicméně hned první odkaz vede k vítězství.

Rozkódovaný text tedy zní takto:

NALEZNI SPRAVNY HVOZD POUTNICE
TAM BARVOU SIRY NECHEJ SE VEST
HORA JE KRASNA A BEZ KLICE
V SKLEPENI CO HLEDAS JEST

Z básničky se dozvíte, že máte hledat les, ve kterém k cíli vede žlutá turistická značka, bude tam nějaké sklepení s volným vstupem a něco tam najdete. Dále víte, že je to kopec a jmenuje se Krásná hora

Mezi Kozmicemi a Soběhrdy je houbařsky zajímavý les, prochází přes něj žlutá turistická stezka a na Krásné hoře býval kdysi lovecký zámeček, který údajně využíval jako útočiště během loveckých výprav František Ferdinand d'Este. Na různých stránkách popisují, že je zde dostupná sklepní místnost. Do dnešní doby se z bývalého loveckého zámečku zachovala vnějším pohledem jenom hromada kamení, nicméně sklepní místnost s kamennou klenbou zůstala zachována.

 

Právě tam byl další waypoint, ve kterém mohli soutěžící nalézt další úkol LED quest. Tomu se budeme věnovat v příštím díle seriálu, nicméně na něm byl viditelný soutěžní kód a my si můžeme shrnout průběžné pořadí.

GPS: 49°49'45.452"N, 14°46'0.598"E

Mapa

Soutěžní kód: I.Q:teefa4oo

Tabulka průběžného pořadí Waypoint 6 - Krásná hora

Pořadí Tým Čas
1 Viribus Unitis 17:05:59
2 D-F 18:11:36
3 BBB 18:40:14
4 Mimoni 18:49:30
5 L/50 K10 19:02:28
6 L/45 K10 19:02:42
7 MR 19:04:26
8 Deziluze 19:19:28
9 Petřinští a spol. 20:27:12
10 Room 40 20:39:15
11 Rychlé sheepy 20:40:46
12 Kafky 20:44:17
13 Tvrďáci 20:51:18
14 Black Sheep 20:58:00
15 Agerit 20:59:35
16 V pasti DNF
17 Pluto DNF
18 Me2di DNF

Tabulka doby řešení úkolu:

Pořadí Tým Čas
1 D-F 2:08:23
2 Viribus Unitis 2:10:03
3 Petřinští a spol. 2:11:34
4 Black Sheep 2:35:36
5 Agerit 3:04:25
6 L/45 K10 3:07:09
7 L/50 K10 3:07:11
8 MR 3:29:05
9 Kafky 3:37:21
10 Room 40 3:43:00
11 Rychlé sheepy 3:46:36
12 Tvrďáci 4:00:15
13 BBB 4:02:35
14 Deziluze 4:10:10
15 Mimoni 4:18:43
Rubrika: 

Přihlášení

Seznam galerií