Přihlášené týmy

 

18
 

Anketa

Měla by se zrušit multivehicle strategie pro příští ročník?
Ano
50%
Ne
50%
Celkem hlasů: 4

Poslední komentáře

Po týdení odmlce (dovolená) přináším další díl seriálu analýz I.Questu 2015. Tentokrát pokračujeme u kaple sv. Rozálie u Borovan nedaleko Bernartic, kamž cestující dorazili naposledy a museli se poprat s nalezením kamenů s vygravírovaným kódem ve studánce opředené pověstí o léčivé vodě.

Po úspěšném získání soutěžního kódu, čekaly na soutěží další, neméně zajímavé indicie:

K dalšímu waypointu Vás dovedou následující indicie. První z nich je indicie07-2p.png, která Vás navede na přibližné místo a potom indicie07-3p.mp3, která pokud ji pozorně vyslechnete prozradí nejen o který objekt se jedná, ale kam konkrétně se máte dostat.

Deadline 90 min. Pro tento úkol existuje 1 nápověda.

Klikněte na následující obrázek incidie07-2p.png pro zvětšení:

Klikněte pro stažení audio souboru indicie07-3p.mp3.

Jak již bylo zmíněno v úkolech a řešení, mapka je mapa, kterou používá civilní Řízení letového provozu. Mapa se mění, takže musela být pro den soutěže aktuální. Akorát jsme z ní vymazali hranice republiky, které by řešení asi výrazně zjednodušily. Další vlastností mapy je, že vzhledem k povaze civilního letectví na ní již nepoužívané vojenské letiště v Bechyni není, proto jsme na jeho místě udělali značku. Tato indicie sama o sobě by napověděla jen velmi zhruba a my jsme si úplně nepřáli, aby nám soutěžící narušovali vojenský prostor, proto jsme přistoupili k druhé a velmi zábavné indici - rozhovoru věže s pilotem MIGu, navedení na přistání a navíc instrukci rolovat do prvního rozptylu.

Číslo letadla 4401 nebylo zvoleno náhodně, od správce objektu jsme měli informaci, že právě letadla s čísly začínajícími na 44 parkovaly v prvním rozptylu (ve vojenském prostoru letiště jsou další dva rozptyly blízko hlavní dráhy) a zároveň jsme hledali stroj, u kterého nebyla dokumentována žádná zvláštní událost, jako nehoda, sestřel apod., aby se soutěžící nevydávali špatným směrem. To že je tento exemplář k vidění v Brandýse nad Labem, byla jenom třešnička na dortu. Doufali jsme, že soutěžící do Brandýsa (zcela mimo mapu soutěže) hopsa hejsa nepojedou. Jinak na tento quest se hodil poznatek z traileru, kde mezi kapitánem a prvním důstojníkem neblahého letu proběhne krátká diskuze: "Are we goin' to speak Russian?" - "Yes!", jejíž informační hodnota mohla zůstat pro některé až k zisku této indicie nepochopena.

V každém případě cílem byl první rozptylový prostor, který je k hlavní dráze a vojenskému objektu připojen krátkou vzletovou drahou a ta kříží silnici mezi Hodonicemi a Bechyní, po které s největší pravděpodobností většina soutěžících přijela. Jako zajímavost se na této dráze v soutěžní den dopoledne konala jakási burza a správce objektu, OÚ Hodonice byl velmi znepokojen, pokud by soutěžící přijížděli před 12:00 hodinou, kdy burza končila. Nám organizátorům naopak tato představa imponovala, ale bylo jasné, že před dvanáctou se do Bechyně nejspíš nikdo nepodívá.

Další zajímovostí bylo, že kolem druhé hodiny na dráhu přistálo letadlo s nejmenovaným pilotem a PEThahvemetčíkem, které měli možnost soutěžící vidět na startu. Bohužel ani v této době se v Bechyni ještě žádný tým nevyskytoval i když to bylo těsně.

Na křižovatce s krátkou vzletovou jsme připravili pro soutěžící nápovědu v podobě dodatkové tabulky:

Na konci krátké vzletové dráhy u brány do prvního rozptylu jsme označili parkoviště a implementovali jednoho z pomocníků. Důvodem byla skutečnost, že jeden z hangárů je pronajatý provozovateli ultralightů a pán měl to odpoledne přistávat, proto bylo třeba udržet soutěžící mimo dráhu. Na bránu jsme umístili soutěžní kód v jednoduché tématické morseovce. Z reportu týmů jsme vyčetli, že význam tohoto kódu nebyl pochopen. Je třeba si uvědomit, že soutěžní kód činí předěl mezi jednotlivými úkoly, že zároveň funguje jako konec deadline a začátek nového a zároveň umožňuje získat informaci, kde se soutěžící nachází. V tomto případě bylo nutné instruovat soutěžící, co vlastně v prvním rozptylu hledají, tedy otevřený hangár se zadáním dalšího úkolu a k tomuto účelu právě sloužil vstupní soutěžní kód. Náš pomocník na vstupu zároveň hlídal, aby do pronajatého areálu nevstupoval nikdo cizí, aby soutěžící parkovali mimo dráhu a zároveň hlídal, aby soutěžící vstupní kód nepřešli a neopakovalo se zbytečné lítání sem a tam jako loni v Ondřejově.

Jenom taková zajímavost, měli jsme štěstí, že hangáry zůstaly otevřené, protože OÚ Hodonice pronajímá většinu hangárů zemědělcům, kteří tam po sklizni sváží obilí. I letos hrozilo, že kdyby sklizeň přišla o pár dní dříve, hangráry by již byly napěchované obilím a soutěžící by přišli o možnost vidět "parkoviště" pro dvě až tři letadla.

Co se týče pořadí týmů, na tento waypoint již nedorazil tým Enigma, naopak vedení zde navýšil tým LK 45/K10.

Průběžné pořadí - waypoint 7 - Bechyně - vstup do prvního rozptylu

Pořadí Waypoint Čas
1 LK 45/K10 15:02
2 MR 15:37
3 Rumové pralinky 15:39
4 D-F 15:55
5 zelenej brouk 16:11
6 Soustava prvků 16:32
7 Psychokopytníci 16:40
8 Petřinští a spol 16:42
9 Vladcovia Strachu 18:13
10 Tvrdý yelky 18:14
11 Viribus Unitis 18:19
12 Dlouhý, Široký a Krátkozraký et al. 18:32
13 Outlaws 18:34
14 Generát 18:57
15 BBB 19:03
16 Tukdam 20:06
17 Krůta 20:26
18 Enigma DNF

Přehled dosažených časů:

Pořadí Waypoint Doba řešení úkolu Čas
1 Soustava prvků 0:37 16:32
2 MR 0:49 15:37
3 Vladcovia Strachu 0:52 18:13
4 LK 45/K10 0:56 15:02
5 Rumové pralinky 0:56 15:39
6 Krůta 1:01 20:26
7 D-F 1:08 15:55
8 Outlaws 1:12 18:34
9 Dlouhý, Široký a Krátkozraký et al. 1:16 18:32
10 BBB 1:35 19:03
11 Generát 1:42 18:57
12 Tvrdý yelky 1:49 18:14
13 Viribus Unitis 2:00 18:19
14 Petřinští a spol 2:00 16:42
15 zelenej brouk 2:04 16:11
16 Psychokopytníci 2:04 16:40
17 Tukdam 2:43 20:06

Přihlášení

Seznam galerií