Přihlášených týmů

15
 

Do I.Questu 2024 zbývá

Poslední komentáře

Automobilová orientačně-šifrovací soutěž I.Quest pořádala v sobotu 16.7. svůj čtvrtý ročník. Cílem organizátorů bylo kromě dobře připravené a zábavné hry připravit takové podmínky, aby letos alespoň některý tým prémiově dokončil soutěž. Za spolupráce týmů, které si letos přivezly velmi schopné posádky, se tento cíl podařilo naplnit měrou takřka vrchovatou.

Všech 24 týmů dokázalo za 15 hodin soutěže dospět až k poslednímu waypointu, první z nich již ve 14:32. Dvanáct týmů dokázalo letošní ročník dokončit. Takže nezbývá než smeknout a gratulovat, punc nedokončitelné hry, byl z nás organizátorů po třech letech konečně sňat.

Týmy se sešly na předem známém pozemku, který laskavě zapůjčilo  ZD Kovářov a během prezence se mohly oddávat snídani, jejíž pečivovou složku dodal stejně jako loni náš milý sponzor Pekárna Klas Polaneckých z Protivína.

Když padla šestá hodina, soutěžící se pustili do prvního úkolu, najít v okolí startu PETku s dalšími indiciemi. PETky byly rozvěšené na Langově rozhledně a kdo přišel dříve, nemusel šlapat tolik schodů jako poslední. Tým Vladcovia strachu se ujal vedení.

V PETce týmy nalezly zašifrovaný text v BIFIDu a tak si začerstva střihly trochu toho rozkryptovávání. Šifra soutěžící navedla zpátky na rozhlednu, použití dalekohledu z doporučené výbavy a azimut, kterým mohli vidět QR kód na stromě vzdálenném přibližně 440m. Odtud získali další azimut a tam již soutěžní kód. Během této peripetie se ujal vedení tým Komár na kanóny.

Následovala mapka zobrazená jako "dráček", která vedla na Sv. Annu, kde čekaly na soutěžící dva waypointy. Bylo třeba použít vitrínu s textem, pro druhé dvě třetiny soutěžních týmů bylo třeba popasovat se se záškodnictvím místního Štrougalova pohrobka, který trávil den tím, že zamkl bránu, aby soutěžící nemohli odjet, ukradl soutěžní kód a dopoledne trávil tak, že vozil vyřazené elektrické spotřebiče do lesa, vozem bez povinného ručení a velmi pravděpobně i platné STK a naopak zpět na zahradu přivážel z lesa kradené dříví. Naši soutěžící si však nedali zkazit náladu a společně z organizačním týmem si dotyčný dobytek vyslechl tolik, že brzy zkrotl jako beránek a od dalšího záškodnictví upustil ... Nicméně pokud mu chcete udělat radost, zasaďte mu na zahradu (č.p.4) pár pokémonů ...

Pořadí se v této fázi hry neměnilo, drobný náskok si držel tým Komár na kanóny před týmy zelenej brouk, BBB a MR. To už ale na soutěžící čekali mincovní příležitosti: Vyzvednutí balíčku od kurýra DHL Express a návštěva mostu u Zvíkovského podhradí vyhlášeného na 8:30.

V balíčku od kurýra získali soutěžící nejen minci, ale i indicii k nepovinnému waypointu (otazníčkovou) a to informaci, jak u posledního waypointu získat nápovědu, klíček FABku (od té nápovědy) a to vše nikoli zadarmo, ale za složení 3D slepovánky čísel a dosazení do vzorečku sčítajícím vzdálennost v metrech a azimut ve stupních.

Naopak na mostě stačilo ignorovat jak 50Kg závaží, tak figuranta, který odpovídal ANO/NE aniž to přineslo soutěžícím nějaké informace a soustředit se na rychlé přečtění nebo vyfocení soutěžního kódu z organizátorského vozu, který pomalu přijel, naložil figuranta a zase odjel. Pozdější pronásledování již nepozorným minci nezajistilo.

Další cestu měli soutěžící na Svatou Horu, bylo třeba vyběhnout schody podle fotoseriálu z traileru, najít správné dveře a zahrát si na papíře orientační soutěž. Na Svaté Hoře převzal průběžné prvenství tým MR a to si udržel až k poslednímu waypointu.

Pokud si soutěžící přečetli správně instrukce a zamířili k dalšímu waypointu do Višňové po správné silnici, mohli získat další minci.

Z Višňové bylo zapotřebí vyrazit na Makovou horu, kde se soutěžící nepředpokládaně trápili se správnou interpretací braillova písma a po letmé lekci ostravštiny už byl na řadě další fyzický quest a mohli zúročit doporučenou výbavu "vědro", které dosud někteří neúnavně nosili všude s sebou. Důmyslné zařízení poblíž Ďáblova lože vydalo soutěžní kód pouze tehdy, když se podařilo nalít dostatek vody, která měla mrška snahu všemožnými otvory stále vytékat. Tady se pořadí trochu změnilo, za MR a Komár na kanóny se zařadily týmy zelenej brouk, Seveřani a Soustava prvků.

Další cesta zavedla týmy na místo Drdovy pohádky, tedy do Dalskabát a k nedalekému bývalému mlýnu, aby si zde soutěžící osvojili poslední incidii a dorazili na místo poslední odpočinku Schwarzenbergů a posledního úkolu soutěže. Ke hrobce dorazil jako první tým MR a to již ve 14:32. Již ráno jsme zmínili, že organizátory kalkulovaný nejrychlejší čas dokončení soutěže Chuckem Norrisem je ve 14:00, no netušili jsme, že Čenda Noříš jezdí za tým MR. Vyhráno, ale ještě neměl, soutěžící čekal poslední úkol.

Nyní se začalo rozhodovat o vítězi i o kompletním pořadí. V 16:30 byly na místě týmy MR, Komár na kanóny, zelenej brouk a Soustava prvků. Kdokoli z nich mohl v soutěži zvítězit. Komár na kanóny byl nakonec tím šťastným týmem, který jako první pojal spásnou myšlenku řešení, Tři minuty po nich se radoval zelenej brouk.

Stále ale probíhala bitva o poslední příšku pomyslného pódia. Ve hře byly stále týmy MR, Soustava prvků a na místo mezitím dorazily týmy: Seveřani, Psychokopytníci, Black Sheep, Standartně s magnetem, Petřinští a spol., D-F, Plavci a Reunion. A třetí příčka byla stále volná.

V 18:32 se jí ujali Seveřani a tým MR, který dorazil na místo první se stále trápil s řešením. V 19:04 se zapsal na čtvrté místo tým Psychokopytníci a o pět minut později soutěž konečně dokončili smutní MR. Před skončením soutěže se mezi šťastné seřadily tyto další týmy: Reunion, L45 / K10, Standartně s magnetem, Black Sheep, Petřinští a spol, BBB a D-F. Tým Viribus Unitis zadal konečný soutěžní kód 2 minuty po skončení soutěže.

Chceme poděkovat všem soutěžícím, že se na I.Quest přihlásili a blahopřejeme vítězům. Další a podrobnější informace naleznete na našich stránkách. Budou se postupně objevovat videa a podrobnější popis jednotlivých úkolů, včetně průběžných tabulek.

Přihlášení

Seznam galerií