Přihlášených týmů

15
 

Do I.Questu 2024 zbývá

Poslední komentáře

I.Quest 2016 After action report

Úvod

Text je velmi dlouhý, ale chceme organizátorům i účastníkům ukázat náš způsob myšlení. Koneckonců, nejde o výhru, ale o hru samotnou.

Veškeré fotografie včetně minulých ročníků jsou dostupné v galerii zde.

Když se blížil obvyklý termín soutěže, členové klanu kanónů SMS Viribus Unitis začali plánovat, jak se to provede tentokrát. Počet členů se od posledního opět ročníku zvýšil a letos se chtělo účastit hned 7 členů.

Po dlouhých diskuzích jsme se rozhodli, že doplníme počty a pojedeme jako dva oddělené týmy. L/45 K10 už byl registrovaný a nezdálo se nám vhodné jmenovat se L/50 K10, aby nevznikly spekulace o nepovolené spolupráci. Proto vznikl druhý tým s názvem “Komár na kanóny”.

Příprava

I-quest pro nás začal hned po zveřejnění traileru a fotek. Na analýze jsme se ještě s L/45 K10 podíleli, jelikož spolupráce byla zakázaná až během soutěže. Téma ročníku - Nebe peklo ráj, bylo jasné na první pohled. Z videa jsme hbitě vytáhli Příbram, Makovou a polňačku u Dalskabátů, také jsme odhadli červenou turistickou trasu kolem Schwarzenberské hrobky. S obtížnějšími lokalitami nám pomohla metadata některých obrázků, která obsahovala GPS souřadnice a čas. Brzy jsme měli trailer kompletně rozebraný, jedinou neznámou zůstával kozel. Vzhledem ke kravám, loňským poznámkám organizátorů o stříhání ovcí a vědru v povinné výbavě jsme usoudili, že budeme dojit kozu - teoreticky jsme se na to připravili čtením článků a sledováním videí, k nacvičování na gumové rukavici jsme se však nedostali.

Abychom si naše spekulace potvrdilli, podnikli jsme měsíc před soutěží výlet. Začali jsme na Svaté hoře u Příbrami, kde jsme našli a vyfotili vše z traileru, včetně krabiček, nouzového východu a ukopnutého schodu. Shodou náhod jsme vyfotili i dveře do kaple. Výlet pokračoval na jih kde jsme se zastavili na ranchi Calamity Jane v Probulově a obešli jsme okolí Schwarzenberské hrobky, která nám na první pohled přišla jako vyloženě “i-quest místo”. Dále jsme jeli ke Zvíkovu, zběžně jsme prošli hrad a zajeli na Svatou Annu. Zde se nám opět podařilo pořídit několik fotek včetně informační tabule na kostelíku. Cedule “soukromý pozemek” společně s tlačícím časem nám nedovolila jít až k vodě. Cestou zpět na sever jsme se zastavili na Makové hoře, našli jsme i skalní útvar u “chcadla”, kde jsme úspěšně odlovili cache v ptačí budce, ve které ale organizátoři zapsaní nebyli, což nás docela udivuje. Jako poslední místo jsme navštívili Dalskabáty, kde jsme se ptali na cestu k mlýnu. Ochotný místní ukázal přes pole, že prý by to tam mělo jít, ale projistotu ať to objedeme. Věděli jsme, že jsme tam správně.

Druhá část příprav probíhala na týdenní dovolené v Temešváru, který nabízel dokonalé startovní místo. Podnikli jsme výjezd na Svatou Annu, tentokrát jsme došli až k vodě, objevili parkovací ceduli, kruh v zemi, výhled na druhý břeh, a projistotu vyfotili všechny pomníčky. Další z výletů mířil na Schwarzenberskou hrobku, kde jsme našli přesně ten správný strom se značkou. Na závěr jsme (s povolením fotografovat) důkladně prošli muzeum v Písku a přepsali jména a letopočty do souboru kvůli pozdějšímu vyhledávání.

Samotná soutěž

Na poslední chvíli dochází ke změně složení týmů. Kvůli zranění se jeden člen L/45 K10 nemůže účastnit (řídit), proto k našemu Grandisu přibývá původně druhé auto “Kanónů”, Idea, společně s jedním členem pod 15 let, čímž získáváme nečekanou výhodu. Z pohodlí domova nás navíc podporuje přítel na telefonu.

Registrace v 5 ráno je poněkud krutá, ale po úvodním bloudění kolem louky místo startu skutečně nacházíme. Snídáme, ladíme technický stav vozidla (půl hodiny měníme žárovku - jsou k tomu potřeba 2 soutěžící a mohutné publikum), zdobíme auto žlutým proužkem a čekáme na první nápovědu.

[waypoint] indicie01-1p.txt: (běžte k rozhledně)

[mince] indicie01-2c.txt (v 8:30 na mostě)

Po přečtení prvního zadání rozhodujeme vypravit Grandis na most. Idea jen popoíždí k rozhledně, kde jako druhý tým odlovuje PETku se vzkazem a šifrou.

[nápověda] obrázek bifida

Po chvíli googlení se jeví jako nejpravděpodobnější šifra BIFID, u které odpovídá stáří a zároveň nepotřebuje žádný klíč, a text je záhy rozluštěn. Zatímco Idea hledá kam dál z rozhledny, Grandis přiíždí na most. Nahoře nic není, tak se jeden člen vydává s plavkami pod most, odchytit případnou plovoucí minci. Mezitím na přijíždí hlavní konkurenční tým, totiž L/45 K10, vyskakují z auta a podobně jako my se vrhají něco hledat.

Po chvíli beznadějného pobíhání a poslouchání velmi podezřelých zvuků krav z lesa si uvědomujeme, že prostě neumíme číst - na mostě jsme o celé dvě hodiny dřív. Zároveň monotónní hledání na mostě přerušuje SMS zpráva od DHL se vzkazem. Z umístění obcí a časů usuzujeme, že soutěž bude opravdu směřovat na sever, jak jsme ostatně tipovali už v traileru. O 10 minut později, v 7:11 zadává posádka Idey kód, který po delším hledání a zbytečného přeorání zahrádky pod rozhlednou nalézá nedaleko od startu soutěže.

Další úkol, Dráček, nám mnoho času nezabírá.

[obrázek] dráček

První tip, že jde o fotku terénu, je hned vylepšen odhalením, že jde o přesný tvar řeky u Svaté Anny - díky přípravě to bylo první místo, na které jsme se podívali. Grandis se tam ze své výhodné pozice okamžitě vydává, a QR kód z informační tabule zadává rekordních 12 minut po zveřejnění zadání. Další úkol je ale daleko náročnější

[text] čísla

Abychom nepřekáželi u závory a nenapovídali dalším týmům, se hned vydáváme pryč. Cestou přejíždíme přes most, kde jsme předtím strávili tolik času, a všímáme si podezřelého předmětu odkazující na minulý ročník. Stále ale není 8.30 a proto neztrácíme čas dalším zkoumáním. Jako ideální meeting point se ukazuje Kotýřina, malá obec v dosahu obou vozidel a zároveň první místo setkání s DHL. Číselnou šifru přepisujeme podle pravdivosti výrazů a z binárky se snažíme získat nějaký kód, ovšem počty znaků nesedí. Úkol proto odkládáme a věnujeme se krabici od DHL - za minci opisujeme kód z papíru v divném pytlíčku s tekutinou a začínáme sestavovat vystřihovánky. Idea se mezitím dává do pohybu, aby stihla minci na mostě v 8:30, bohužel ale kód nezískávají, mají jen velmi rozmazané video. Záhy se objevuje řešení šifry ze Svaté Anny, jde o pozice písmen na řádku - to nás vůbec nenapadlo. Soutěžní kód prý najdeme v terénu, jako druhé slovo na jednom z místních pomníčků. Naštěstí i tento máme vyfocený z přípravy a tak v 8:35 ze vzdálenosti několika kilometrů zadáváme kód.

[pdf] příbram

Další úkol nám jasně říká, že se pojede do Příbrami. Grandis je blíž a hned se vydává na sever, zatímco Idea se zastavuje kousek od Tichařovic. Zde se snaží rozebrat rozmazané video z mostu a skutečně, 9:03 získáváme minci. Cestou bohužel Grandis zapomíná na uzavírku Žďákovského mostu, slepě jede podle navigace a cesta se protahuje o půl hodiny. Idea se tedy také dává na cestu, vyjíždí do Příbrami, kam nakonec obě auta přijíždí zároveň.

Vybíháme nahoru na Svatou Horu, nacházíme dveře a pouštíme se do luštění. Nic ale nevychází a tak zkoušíme jiné postupy “čištění” a nacházíme celkem troje podezřelé dveře. Vypadá to ale bledě - stále nám na dveřích zbývá mnoho písmenek, případně Cleany opouští herní plán. Pomalu to vzdáváme, pro zefektivnění multi-vehicle strategie se tedy Idea vydává na jih do Dalskabátů, kde díky traileru očekáváme další waypoint. Jede přímo k mlýnu, ale nevidí nic podezřelého. V 11:09 se nám po timeoutu odhaluje řešení úkolu s dveřmi.

Jak později zjišťujeme tak správné dveře jsme vyfotili již při přípravě před soutěží.

[video] Chalupáři

Další idicii rychle odhalujeme jako domek z chalupářů a Grandis míří do Višňové. Opět se dokazuje schopnost neumět číst zadání a jedeme nejkratší cestou, čímž přicházíme o možnost získat minci umístěnou na viaduktu. Ačkoliv domek se nám nezdá jako po drobné rekonstrukci, vystupujeme a v 11:30 zezadu na ceduli nacházíme QR kód.

[text] Kde se nebe dotýká země

Podobně jako u dráčka, i tato indicie okamžitě pasuje na jedno z míst, které jsme navštívili během přípravy - Makovou horu. Idea je poblíž, hned tam míří a po proražení si cesty přes pouť vyjíždí až nahoru. Grandis si mezitím dává obědovou a tankovací pauzu. Po drobných potížích rozpoznáváme krátce po poledni v hřebících na Makové braillovo písmo, zadáváme kód a získáváme Ostrajavu, kterou odhalujeme přepsáním klíčových slov a spuštěním Java kódu.

[text] nápověda k chcadlu

Ač máme v týmu zkušené Ostraváky, nevíme přesně, co vzkaz znamená. Vydáváme se prostě ke kamenu z traileru, kde objevujeme chcadlo, které je potřeba naplnit vodou, aby se objevil pingpongový míček s kódem. Při příchodu míjíme veselé MR, kteří nám obratem sdělují zdárně jasnou poznámku “UV pomůže”. Ihned se tedy tato informace předává druhému autu společně s příkazem sehnat v sobotu dopoledne někde mezi vesnicemi UV lampu. Zdá se nám, že máme použít vědro, bohužel jsme ráno zapomněli vědra rozdělit do aut a obě se vezou v Grandisu, který právě vyjíždí z Příbrami. Nakonec při řešení pomáhá univerzální nástroj zvaný lepící páska a lahve na vodu.

V tuto chvíli si posádka Grandisu uvědomuje svou druhou velkou navigační chybu - po cestě z Příbrami na Makovou vjíždí do Sedlčan. Upravujeme navigační cíl z “Kosovy hory” na správnou “Makovou horu”. To už je ale jedna hodina a posádka Idey vytahuje z chcadla soutěžní kód “uvpomuze” čímž byl odvolán rozkaz shánět UV lampu.

[obrázek] šachovnice

Cestou na místo srazu se snažíme rozluštit šachového koně. Nalezení dalšího slova v nás udržuje naději, nakonec to ale vzdáváme a protože je pozdě na minci, čekáme na timeout. Mezitím se objevuje komplikace - L/45 K10 nás žádají, abychom sjeli až na jih do Temešváru a vyzvedli původně jejich zraněného člena týmu. To se nám velmi příčí, nezbývá nám ale, než jim vyhovět. Měníme proto posádky a jakmile se v 14:09 objevuje řešení šachovnice, Grandis sebevědomě vyráží do Dalskabátů a Idea na jih.

Grandis zastavuje na návsi a z informační cedule získává kód. Nejsme si jisti, jestli čert pobýval na mlýně či v kovárně, ale zatímco to hledáme na internetu, míříme už k mlýnu a dvacet minut na to při druhém, důkladnějším, prohledání nacházíme kód.

[obrázek] křesla, divadlo, křížek

Vzhledem k tomu, že jde o poslední waypoint a že jsme ještě nenavštívili hrobku, se tam Grandis okamžitě vydává. Až po cestě nás v souvislosti s barevným uspořádáním napadají politické strany, křížek u TOP09 pasuje hrobku, určitě tu Schwarzenberskou. Uvědomujeme si, že jde o poslední waypoint a my stále nepoužili žádnou ze dvou mincí. Jednu tedy uplatňujeme a jen se utvrzujeme v přesvědčení, že jedeme správně. Idea je v tuto chvíli v nejjižnějším bodě své trasy, nabírá zraněného pasažéra a odváží jej k hrobce.

Na místě jsme krátce po třetí hodine, další nápovědu už nedostáváme. Stále ale máme složená papírová čísla a klíček, přítel na telefonu hbitě vypočítává vzdálenost k nápovědě od stromu s kódem. Také díky odhalené fotce z traileru nacházíme na vyhlídce krabici a v ní tři kachličky. Barvy odpovídají kombinaci nebe-peklo-ráj, nedaří se nám ale na závěrečný úkol přijít. Až při příjezdu Idey (tedy po hodině) si všímáme, že jiné týmy tráví více času za jednou z informačních cedulí. Jsme v šoku, když za ní objevujeme obří mozaikovou šifru. Fotíme ji a v 16:39 nám přítel na telefonu posílá řešení.

Závěr

Hlavním úkolem bylo porazit naše do tohoto dne spojence, totiž L/45 K10. Nečekané historicky první dokončení a tím i výhra celé soutěže je jako malý bonus. Opravdu bylo cítit, že se organizátoři snažili soutěž usnadnit nejen trailerem, ale i lehčími úkoly, než jsme byli zvyklí z předchozích ročníků iQuestu i Viribus Unitis. Chceme tímto poděkovat organizátorům za přípravu opět skvělé soutěže, odměnu do místnosti Ze spárů upíra a těšíme se na další rok.

PS: Zmíněnou únikovou místnost v budově restaurace Pyšelka jsme navšítili a moc se nám líbila, určitě doporučujeme. I zde jsme zazářili a umístili se na prvním místě.

 

IDEA

SPOLEČNÉ UDÁLOSTI

GRANDIS

TP, DF

6:00 start

LP, VM, DH

 

Nápověda 1 (je někde poblíž), Mince (na mostě)

 

Zůstává u rozhledny, nachází petku

 

Vyráží na most

 

V PET je šifra na papíře

 
   

DH odhaluje šifru jako BIFID

Rozluští BIFIDA

6:59 přichází DHL smska

Na mostě není nic kromě stejně zmatených L45K10

Z rozhledny hledáme QR, jedeme ke stromu. Dale jedeme pro QR v poli

 

Jsme odhodlaní plavat k pilíři, slyšíme podezřelé krávy a hledáme v lese reproduktor, pak nás idea upozorní, že na mostě máme být až 8:30

 

7:11 zadán kód z po rozhledne pole, další šifra je dráček

 

(čekají v kovářově)

 

LP navrhuje krajinu, okamžitě se díváme na mapu a rozpoznáváme sv. Annu a míříme tam

 

7:24 zadán kód “Dráček”. Šifra je řada matematických nerovností

Na nástěnce nacházíme QR kód a hned míříme k autu a pryč směrem k meeting pointu u DHL

Jede k DHL

 

Přepisujeme čísla jako binárku (platí neplatí), nacházíme tam zákonitosti, ale žádné kódování nevychází, jedeme k DHL

 

Od DHL dostáváme krabici s fotopapírem, vystřihovánkami a klíčem. Kód z fotopapíru zadáváme 8:02

 

TP, DF odjíždí na most

 

Sedíme a vystřihujeme, získáváme papírové 203

8:30 projíždí dodávka, vše je natočeno

Vyprší čas na pekelná čísla, řešení je druhé slovo z pomníčku na dv. Anně

 
 

Díky předchozí přípravě máme fotky a v 8:35 správně zadáváme “Červenků”. Další waypoint je hra v Příbrami

 

9:03 DF z videa úspěšně rozluští minci z mostu.

   
 

Setkáváme se v Příbrami, Cleany se nám ale ukázala příliš těžká, zejména proto, že jsme nenašli správné dveře. (o mesic driv jsme dvere jiz nasli viz galerie)

 

DF a TP jedou “preventivně” směrem na Makovou

 

Čekáme na timeout

 

11:08 je timeout, indicie jsou dva ďáblové

 

Jelikoz cekame na druhy tym, tak mezitim navstivime Podsteznovsky mlyn, kde po predbeznem prohledani nebylo nic nalezeno.

 

LP identifikuje chalupu z Chalupářů, míříme do Višňové a nacházíme kód

 

11:29 zadán kód z dvou ďáblů. Dostáváme “kde se nebe dotýká země

 

Jedou na makovou

 

Míříme na benzinku, nafta-pauza, čůr-pauza, oběd-pauza

 

12:02 zadáváme Braillův kód z Makové, Ostrajava

 
   

Osvěžení, ale stále na benzince, řešíme Ostrajavu nahrazením klíčových slov do javy

 

KDEJAKY CYP PRAVI TAKU PLOTOVINU ZE DABEL NIKDY NESPI. MY SE ALE

DOMAKLI ZE NADUL ODTUD JE MISTO KDE BY I MOHOL. TOZ KANTUJTE SE

TAM.

 

Resime kam presne jit, odhadovali jsme jit do lesa pod makovou, kde jsme byli o mesic driv, ale vahame

 

Po nejake chvili tam nakonec jdeme pesky

 

Míříme na Makovou, díky radě od MR (uv pomůže) se snažíme cestou najít obchod s UV lampami, bezúspěšně.

 

12:43 je zadán kód z pisoáru

Navigace nás místo na “Makovou horu” vede na “Kosovu horu”, a tak si cestu Příbram - Smolotely krátíme přes Sedlčany.

TP se vraci pro auto a prijizdi kousek k pisoaru, DF zatim resi, co je potreba.

Zalepime dirky, nalejeme tekutinu a opisujeme kod

   
 

12:56 pisoár vyřešen (iq:uvpomuze), šachový kůň

 
 

Scházíme se kousek za obcí v lese, máme začátek hádanky, ale střed se nám nedaří rozmotat. Zároveň přichází od L45K10 žádost, abychom se stavili pro původně jejich člena týmu, LH, která se kvůli zlomené noze nedostavila na start. To nás vůbec netěší, ale vzhledem k tomu, že máme od L45K10 půjčené původně jejich druhé auto, jsme jižněji než oni a máme náskok 3 waypointy, se neochotně rozhodujeme, že tam pojedeme.

Meni se posadky

 

DH, DF

 

TP, LP, VM

 

vypršel čas na koně, další vesnice je Dalskabáty, což nás mrzí, protože jsme tam v rámci přípravy byli a mohlo nás to napadnout.

 

DH, DF vyráží na Temešvár vyzvednout zlomenou nohu

 

TP, LP a VM jedou do Dalskabátů

 

14:09 zadán kód z Dalskabátů

 

15:00 vyzvedáváme LH

 

Kdyz jsme zjistili, ze se jedna o posledni waypoint nehlede na obsah ukolu vyrazime na Hrobku.

Celkem zbytecne jsme pouzili minci (jinak bychom dokoncili soutez se obema mincema, ktere jsme ziskali)

 

15:05 zadán kód od Hrobky

 
   

Nalezame truhlu (tj. napovedu) a velmi dlouho resime, co s tim. Napady jako UV nepomahaji.

 

Vsimame si lidi, kteri se neustale hromadi za turistickou ceduli, kde byl samotny ukol.

 
 

16:39 soutěž vyřešena

 
 

Zminujeme se MR tymu, jestli maji napovedu

(kteri maji opacny problem, meli ukol ale ne napovedu)

 
     

 

Přihlášení

Seznam galerií